onsdag 8 januari 2014

Lång tid

Ja nu har det gått en tid sedan jag skrev, har vart en vanlig höst o vinter för mig.
Opererade foten igen, det blev både bra och dåligt, halluxs valgus blev bra men min stortå ligger fortfarande över pektån och det blir tryckmärken på tån och skorna blir lite trånga.
Doktorn sa att det finns en operation att göra för det men det gör bara en speciallist för den är ovanlig och helst vill dom vänta eftersom jag är så ung och då finns det inget kvar sen om benet vrider tillbaka i stortån....typiskt.
Opererad fot

Julen var trevlig vi firade den hos mina föräldrar och åkte över en sväng till kompisen i Södertälje, fick gott fika där och sen underbart god julmat hos föräldrarna.

Vi hann även göra en kryssning över dagen, det var skönt och vi hittade även en champagne till nyår som visade sig vara riktigt god.

Vi gjorde även en dygnskryssning helgen innan jul med mina föräldrar, pappa fyller år då, så då åkte vi bort.
När vi står och väntar på bussen som ska ta oss till Birka så upptäcker jag att jag glömt mobilen med mina kreditkort i....PANIK....jag slänger mig in i taxin som vi åkte dit med, snabbt till mina föräldrar in o leta sen in i taxin igen, som tur flöt trafiken bra så jag hann, det tog nio minuter fram o tillbaks, bussen hade hunnit komma men dom höll på att gå på då....PUH!!!
Helt otroligt egentligen :)

Mina föräldrar
Sen över nyår for vi ner till Malmö o firade med Kenneths bror och hans tjej, det var några supersköna dagar med tyvärr mycket regn där också, men vi promenerade på dagarna, for till deras stora köpcenter Eporia och ett annat som heter Entre, jag hittade en del på rean, det var kul :).

Malmö


Den 2:a åkte vi hem och den 3:e så kom våran nya familjemedlem, vi blev med en hund på prövotid i 6 månader för att se att det fungerar, en tax/spets blandning, supersöt är hon, 5 år gammal.
Katterna är ju självklart lite sura men det brukar ordna sig, dom är framme mer o mer nu.

Sniffy hunden

Ja så ser det ut just nu, mitt Pk prov håller på att dummar sig som vanligt, från att ha varit superhögt i flera veckor så blir det en dump på över 1.5 som inte är så bra, sen när jag då ökar waranet så sjönk det 0,5 steg till så då ökade dom ännu mer och då pang så hade jag 5,3 vilket är alldeles för högt igen....BLÄ säger jag.
Jag tar Pkprov minst 1 gång i veckan, är det för lågt får jag
 ta Fragmin sprutor för att hjälpa till att tunna ut blodet och är det för högt får jag minska tabletterna och vara försiktig med knivar och sånt som jag kan skära mig på, inte så kul

Väntrummet på Lassarettet


Ja det var lite om min tid mellan mina inlägg :)
Ha det bra
Kram på er alla

7 kommentarer:

  1. Ja det var ett tag sen du skrev men man ska ju skriva när man vill :) kram o puss

    SvaraRadera
  2. Härliga dagar du haft!! Vad är det du drabbats av??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag opererade ju fotknölen och läkaren hoppades på att tån skulle räta upp sig också, men tyvärr så blev inte tån bättre utan jag tycker den ligger ännu mer på nu och då är det jobbigt att ha skor på sig. Men den andra som operationen skulle fixa det vart bra :)

      Radera
  3. Hej Snusan! Vad kul att du är igång igen.
    Vilka problem med foten..... Inte kul att de inte kan göra rätt för att det kommer KANSKE bli fel i slutänden.......
    Såååå gulligt med katten och hunden <3

    Fint med dagens foto. Tänk att jag är så dålig på att komma ihåg att fota jag som älskade de förr om åren.....

    Var rädd om dig och de dina!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jobbigt när det gäller fötterna eftersom don behövs till så mycket :)
      Ja det är kompisens katt där vovven bodde förut :)
      Kram

      Radera
  4. Synd jag inte visste om att du och Kenneth var ända nere i Malmö, vi bor ju bara 3 mil därifrån, kunde ju ha kommit in en dag och sagt hej i alla fall..

    Jaja, kanske blir fler gånger.

    Jobbigt med din fot, visst är det konstigt, en person som har ett bekymmer ska oftast få mer.. :-(

    Ha det så bra som du kan ha det och sköt om dig.. // Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ja det var ju lite tråkigt att det missades men mannens bror o sambo bor där så det blir fler ggr :), ska skriva här nästa gång vi planerar att åka ner :)
      Ha det bra :)

      Radera