fredag 19 oktober 2012

Frysar

Jag hjälper till
Häromdagen så skulle vi frosta av våra frysar. vi har tre små, tyvärr kanske man gör det alldeles för sällan,

Hmm vad är det här

men det flöt på väldigt bra och vi hade väldigt bra hjälp från våran kisse, hon skulle vara med överallt, till och med i frysen, det var ju jättespännande när det lossnade isbitar som man kunde sprida ut i hela lägenheten,

Ska det aldrig droppa ner

Här kan jag hämta isen
inte lika kul att gå i en blöt pöl sen :), men alla tre lyckades bli av frostade och nu fick vi helt plötsligt en frys tom, vi plockade om lite. annars så är man slarvig och bara lägger det var som, det är lite bättre att ha ordning så man vet vart man ska hämta nått, då släpper man inte in så mycket värme när man öppnar,


Hmm väntar till ingen ser
Så, nu kan jag kolla




Sen gillar jag ju när jag öppnar kylskåpet, det tar inte många sekunder så sitter hon där, hon vill också ha nått där ur tror jag :)




Sen går ju dagarna så fort, jag börjar få nervös mage inför julen, men det är inte för julklapparna utan vädret, snöröjning, sandning av gångbanor, skottning över huvud taget usch jag ser inte fram emot det, eftersom jag redan har problem när jag går, jag har ingen syn nedåt, så jag måste antingen gå med ansiktet nedåt så jag ser ut som den mest skygga människan någonsin,

eller så måste jag  förlita mig på att det inte ligger något på trottoaren, eller att det är en spricka, en rot som börjar leta sig upp, för då ser jag inte den och så snubblar jag, oj det har en miljoner med gånger :) alltid får någon ett gott skratt.
Även min man får det, finns ju trösklar inomhus, och där vi bodde förut var dom borttagna :) så det händer att tårna får sig en riktig smäll ibland :)

15 kommentarer:

  1. Vilken tur vi har med en sån bra hjälpreda :)

    SvaraRadera
  2. Ja, se missarna. De ska vara med på allting man gör. Känner igen det där..
    Det är så attans trist att frosta av frysen, men det är ju ett måste. Håller med dig om att man bör göra det oftare...
    Ingen rolig tid vi går till mötes nu..
    Ha en trevlig fredag..
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Mysiga lilla kissen:) Hon missar visst ingenting!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle behöva frosta av min frys också! :/

    SvaraRadera
  5. Att frosta av är en sân där syssla som alltid trillar mellan stolarna. Som tur är sâ har vi en frys som sköter det där själv nu. Men alltid bra med frys-oranisering ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  6. en del frysar är hopplösa de frostar ihop på nolltid:/ men min nya i köket den är bara såååååå bra..den är själv avfrostande=))
    //krams

    SvaraRadera
  7. haha...härlig misse som vill vara med, precis som vår äldsta här..precis likadant.

    Men visst, man gör det för sällan.
    Fast vissa behöver man ju inte frosta av alls, har en av varje jag.

    Ha så fint.

    SvaraRadera
  8. Härlig misse som vill vara med, precis som vår äldsta "pälsmössa", han ska alltid vara med :)

    Jo, man frostar ju av alltför sällan när man har en frys som behöver det, har en av varje jag :)

    Ha så fint

    SvaraRadera
  9. Vilken häftig katt! Måste också frosta av frysen snart. Sist "slog sig" parkettgolvet (vem fasen ser till att det är parkett i ett kök??) så jag vill inte vara med om det igen...

    SvaraRadera
  10. Ha ha, söt katt!!
    Vad har du för sjukdom?? (ar?) Hoppas magen är bra!! Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har SLE, Fibromyalgi, Epilepsi, blodproppsbenäghet på grund av ett genetiskt fel, migrän p.g.a SLE:n, så jag har lite att jobba med :)

      Radera