måndag 8 oktober 2012

Måndag igen

Hejsan därute, ja nu har helgen sakta smugit sig förbi och det är åter vardag, hmm jo för många är det arbete som ska åks till och själv så flyter dagarna ihop, hade jag inte haft min dosett med mediciner så skulle jag vara dagvill, händer att jag är det ändå.



Helgen har varit lugn, mannens son kom hit och stannade från torsdag tills efter 21 igår kväll, det har vart jättetrevligt, vi har pratat, spelat kollat tv:e och ätit ihop.

lånat på nätet




Sen i söndags hade vi besök från Arnö, Andre hade en uppgift från skolan om att intervjua en lastbilschaufför om hans vardag och lite om löner, hur långa pass m.m. Vi fikade också :)



Sen har jag haft jobbigt med kroppen, ont i huden och huvudvärk, är väl väderomslag. Det är inte kul när det växlar från att ha regnat flera dagar till soligt och klarblå himmel, då kan jag bli riktigt dålig om jag har otur, nog om det.

Vi åt gott hela helgen, i fredags blev det fläskarré med pommesstripes och svamp sås med egna kantareller och så festade vi med Coca Cola till maten, sen i lördags blev det kotletter med kokt potatis och kantarell sås   och igår blev det kycklingwok med ris, så oss har det inte gått någon nöd på :)

Hoppas ni andra också haft en underbar helg

lånat på nätet
Kram på er

18 kommentarer:

  1. Ja visst har det varit en mysig helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har haft en lugn o skön helg förutom att du hade ett arbetspass på natten , men jag hade ju sällskap av din son :)

      Radera
  2. Låter inte helt fel, helgen har varit bra här med... ja så när som på fredagen då jag höll på gå upp i monekyler av smärta :(
    Men bättre idag... jag har precis cyklat 8 km ... behövdes. Hoppas kunna gå en kort promenad i eftermiddag med så kroppen kommer igång :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja smärta är jobbigt, man orkar inte hur mycket som helst hur länge som helst.
      Skönt att du kommer ut på cykeln lite och att du tar promenader, jag ska försöka komma ut jag oxå.
      Kram

      Radera
  3. ja de e konstigt att de ska ta sån tid :)

    SvaraRadera
  4. Tack för besöket hos mig, alltid trevligt med nya bloggare så välkommen säger jag.
    Hoppas du kommer trivas i bloggvärlden,men din man håller ju på och bloggar så där får du säkert en massa tips och råd.
    Bilder tycker jag är ett måste i en blogg,gärna lite personliga också, det ger mer känsla.
    Ha det gott och ha en fin kväll
    Kram Mita♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bilder gör att det livar upp lite, annars blir det att texten flyter ihop.
      Kul att det är så många som läser min blog redan, jätteglad blir jag
      Kram Helena

      Radera
  5. Kul att du kikade in hos mig :)

    Alltid kul när barnen kommer och hälsar på, man är ju mer som vänner nu när dom blivit stora fast ibland får man ju agera mamma såklart.
    Förstår om du blir dagvill, blir man ju på semestern redan :)
    Jobbigt med värken!!
    Ses igen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör vi, jag kommer kika in hos dig :)
      Kram

      Radera
  6. dagvill, det blir jag titt som tätt :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Jo...dagarna går ihop ibland och plötsligt vet man inte vilken dag det är, vilken vecka...herrejösses..seriöst nu: ibland vet jag inte ens vilket år det är.
    Men så kan de va ibland...ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  8. Snobben är min favorit, Vem är det som är kock hemma ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här turas vi om att laga mat, det beror på hur mannen jobbar och hur lusten faller på

      Radera
  9. Svar
    1. Ja det är alltid roligt när någon lämnar en liten kommentar när dom tittat in :)

      Radera

  10. Ja du,, dagvill kan jag också bli,, jobbar ju så sällan så man vet varken in eller ut ibland. Å nu äré etter värre då jag är helt sjukskriven.. *L*

    Gött med mat,, vi brukar också kosta på oss gosig mat.
    Vad vore livet utan god mat..??!! *s*

    Jätteroligt när ens barn kommer på besök,, det är inte så ofta min son kommer till oss,, (vi bor 60 mil isär), men när han kommer blir det ju desto mysigare.
    HOPPAS att han kommer till jul, vet inte det ännu.
    Beror ju på vart han är och jobbar och om han är ledig i mellandagarna (han är resande).

    Ha en kanonfin fortsättning på denna vecká.. // Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kul att vara sjuk.
      Ja jag har turen att sonen bor inom räckhåll, även mannens son bor nära, så dom ser vi titt som tätt :)
      Ja julen är ju inte långt bort nu, hoppas på lite snö iaf gör jag.
      Ha det bra// Helena

      Radera
  11. haha ja visst e de så :) visitkortet funkar bra, har fått mail ifrån en del som hittat mitt kort haha

    SvaraRadera